Przedmiot działalności i kompetencje
- Szkoła Podstawowa Nr 16 w Piotrkowie Trybunalskim jest szkołą publiczną,
- nauka w szkole trwa 8 lat,
- szkoła podstawowa jest szkołą obwodową dla uczniów zamieszkałych w obwodzie szkoły,
- szkoła zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania,
- w ostatnim roku nauki przeprowadza się obowiązkowy sprawdzian umiejętności
- ukończenie szkoły daje możliwość dalszego kształcenia w szkołach ponadpodstawowych.
Cele szkoły
- prowadzenie kształcenia i wychowania służącego rozwijaniu u uczniów poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i świata;
- zapewnienie każdemu uczniowi warunków niezbędnych do jego rozwoju;
- dbałość o wszechstronny rozwój każdego ucznia, realizowanie zadań wychowawczych zawartych w Programie Wychowawczo-Profilaktycznym;
- realizacja prawa do nauki obywateli zagwarantowana w art. 70 Konstytucji RP, na zasadach określonych w statucie i stosownie do formy organizacyjnej szkoły oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju;
- realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;
- respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących:uczeń– szkoła–dom rodzinny;
- rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka;
- kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata i w dążeniu do prawdy;
- poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej, aktywności badawczej, a także działalności twórczej;
- wyposażenie dziecka w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
- dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich;
- sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym.
Zajęcia dodatkowe
Umożliwiając uczniom podtrzymanie poczucia tożsamości religijnej szkoła organizuje naukę religii lub etyki.
Szkoła umożliwia uczniom szczególnie uzdolnionym realizację obowiązku szkolnego indywidualnym tokiem lub programem nauki, ukończenie szkoły w skróconym czasie. Pomaga w organizowaniu zajęć dodatkowych dla uczniów z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych.
Szkoła udziela na wniosek ucznia, rodziców, nauczyciela, pedagoga, poradni psychologiczno -pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej uczniom pomocy psychologiczno –pedagogicznej w formie:
- zajęć dydaktyczno - wyrównawczych,
- nauczania indywidualnego,
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
- zajęć rewalidacyjnych,
- zajęć terapeutycznych,
- zajęć z pedagogiem,
- zajęć zindywidualizowanej ścieżki edukacyjnej,
- zajęć wspomagających,
- indywidualnych konsultacji,
- porad dla uczniów,
- porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców, wychowawców i nauczycieli.
W razie potrzeby uczeń może być skierowany do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Szczegóły określają odrębne przepisy.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 14-03-2022 - Edycja treści
- 03-01-2022 - Edycja treści
- 31-03-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 777